همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات دوره اصلاحات با اشاره به برگزاری مناظره تلویزیونی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: این مناظره به یک بازی بچه گانه شبیه و در راستای دلسرد کردن مردم از انتخابات بود.

مهر نوشت: حجت‌الاسلام علی یونسی عصر دو شنبه در همایش حامیان حجت الاسلام حسن روحانی در حسینه اعظم شهرکرد با تسلیت ارتحال امام و شهادت امام موسی جعفر(ع) اظهار داشت: این روزها یادآور روزهای تلخی است که ملت ایران فاجعه درگذشت امامشان را تحمل کردند.

وی افزود: ملت ایران هرگز باور نمی‌کند که روزی امامشان را تشییع کردند، روزهای تلخی بود، هزاران نفر افسرده شدند و دنیا نظاره گر آن ساعت اولیه شوک ارتحال بودند و بسیاری از جهانیان نظاره گر گفتند ایرانیان دیوانه شدند.

حجت‌الاسلام علی یونسی ادامه داد: عشق به امام در همه دنیا زبانزد است و علاقه و وابستگی به امام اختصاص به مردم ایران نداشت و همه مسلمین و نه تنها مسلمین، بسیاری از انسان‌های آزاده شیفته امام بودند و کاری که امام کرد از عهده هزاران نفر بر نمی‌آمد.

وزیر اطلاعات دوره اصلاحات در ادامه با اشاره به اینکه هر انسانی جانشین خداست و این دو بعد دارد، گفت: انسان‌ها در پرتو تعالیم اسلام و رشد فضلیت‌های اسلامی در خود و دوری از گناه و از بین بردن رذایل می‌توانند جانشین خدا باشند و این بعد فردی است.

وی با اشاره به بعد اجتماعی گفت: آنجا که مردم باید دسته جمعی تصمیم بگیرند و یک مشکل به دست یک نفر یا چند نفر حل نمی‌شود بعد اجتماعی است و آنجا همه ملت باید بیایند و با هم مشکل را حل کنند و انتخاب مدیریت کشور یکی ازمواردی است که به دست مردم انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: مردم مسئولان کشور از نماینده مجلس و شورا، رئیس جمهور ،رهبر و ... را انتخاب می‌کنند و همه مسئولان انتخاب مردم هستند و این حق همه مردم است که بر کار آنها نظارت کنند.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: بعضی‌ها در این میان هستند که این حق را برای مردم قائل نیستند و می‌گویند که مردم حق انتخاب ندارند و این کج اندیشی و انحرافی است که حق انتخاب را از مردم سلب می‌کند و معتقد است که مردم حق انتخاب ندارند.

وزیر اطلاعات دوره اصلاحات یادآور شد: امام راحل نیز توسط مردم انتخاب شد و امام در اولین سخنرانی خود در بهشت زهرا به این نکته اشاره کرده است اما کسانی هستند که این موضوع را قبول ندارند.

وی گفت: جمهوری اسلامی محصول نظریه انتخاب است و جمهوری اسلامی، قانون اساسی، امام و رهبری نتیجه انتخاب مردم و انقلاب هستند و انتخابات یعنی تعیین سرنوشت مملکت توسط مردم.

وی تصریح کرد: کسانی می‌خواهند انتخابات نباشد و اگر هست کم رونق و کم سو باشد و علاقه ای به حضور مردم در انتخابات ندارند، که در این میان دو گروه هستند که یک گروه گروه ضد انقلاب هستند که افتخار می‌کنند که تاکنون رای نداده اند و گروه دیگر گروهی است که به ظاهر در زیر پرچم ایران و انقلاب گری علاقه ای به حضور مردم در انتخابات ندارند.

حجت‌الاسلام علی یونسی با اشاره به خواسته رهبری در محقق شدن حماسه سیاسی ادامه داد: عده‌ای به شیوه‌های مختلف می‌خواهند حماسه محقق نشود و این حماسه را خاموش کنند و کاری در رد صلاحیت آیت الله هاشمی انجام شد در این راستا است و ملت ایران را از آیت الله هاشمی که یکی از شخصیت‌های مهم و یکی از بنیانگذاران جمهوری اسلامی است محروم کردند و این در حالی است که او باید صلاحیت خیلی‌ها را تعیین کند.

وی گفت: این افراد که می‌خواهند انتخابات کم رنگ شود در جاهای مختلف هستند.

وزیر اطلاعات دوره اصلاحات با اشاره به برگزاری مناظره هفته گذشته، گفت: این مناظره مسخره به یک بازی بچه گانه شبیه بود و در راستای دلسرد کردن مردم از انتخابات بود.

حجت‌الاسلام علی یونسی در ادامه اظهار داشت: جنگ روانی توسط عده‌ای ایجاد شده است که انتخابات پرشور ایجاد نشود و خواسته رهبری که حماسه سیاسی است محقق نشود و کسانی در حاکمیت حکومت هستند که مانع تحقق حماسه سیاسی هستند.

وی گفت: آیت الله هاشمی رد صلاحیت شد، فردای  آن روز اعلام شد که مردم دلسرد نشوند و در انتخابات شرکت کنند. فکر می‌کردند با این اقدام ضربه زده‌اند و آیت الله هاشمی خود را فدا می‌کند و در مقابل جمهوری اسلامی و رهبری می‌ایستد. اینان این آرزو را به گور می‌برند که بین رهبری و آیت الله رفسنجانی اختلاف ایجاد شود.

وزیر اطلاعات دوره اصلاحات تاکید کرد: انتخابات باید در بهترین وجه برگزار شود و همه مردم باید در انتخابات شرکت کنند. رقبا می‌خواهند که حضور در انتخابات کم رنگ باشد تا کاندیدای خودشان از صندوق بیرون بیاید و اگر همه مردم شرکت کنند آنها به اهداف خود نمی‌رسند. در انتخابات خرداد 76 نیز اگر مردم حاضر نمی‌شدند نتیجه انتخابات آقای خاتمی نبود.

کد خبر 217373
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز